wtorek, 9 lutego 2016

Zimowo, twarzowo, kremowo


Mam cerę problemową - mieszaną, która albo się przesusza, albo niespodziewanie, z dnia na dzień robi się tłusta. Łatwo nie jest.
Znalezienie smarowidła idealnego przez wiele lat wydawało mi się mission impossible, był czas, że miałam w łazience 3 kremy jednocześnie - do cery tłustej, suchej i normalnej. Niestety i tak żaden z nich nie dawał rady.

Sytuacja znacznie się poprawiła kiedy zaczełam zwracać uwagę na to co jem, ograniczyłam chemię w domu i... przeszłam na kosmetyki ekologiczne i naturalne. Kiedy rozpoczynałam tą rewolucję w moim życiu kilka lat temu, musiałam naprawdę się naszukać. Teraz sporo się mówi o ekologii, to jest aktualnie bardzo modny temat, mamy mnóstwo blogów na temat kosmetyki naturalnej, informacji o składnikach. Nawet w hipermarketach są półki z eko-kosmetykami, wogóle na rynku jest obecnie dużo fantastycznych, polskich firm oferujących rozmaite smarowidła ze świetnymi składami, za naprawdę przystępną cenę - tylko wybierać i testować. Zwłaszcza, że moim zdaniem nie mają porównania z konwencjonalnymi.
Dzisiaj chciałam napisać o kremach, których aktualnie używam i spisują się na medal.

MK Natural Cosmetics, Naturalny krem regenerująco-odżywczy 30+
Ten krem kupiłam w małym osiedlowym eko-sklepiku. Nie znałam wcześniej tej marki, ale przejrzałam ulotkę, skład i postanowiłam spróbować. Krem okazał się idealny dla mojej kapryśnej cery - doskonale sie sprawdza zarówno na przesuszoną skórę jak i tłustą. Sprawdził się nawet w te kilka mroźnych dni, tegorocznej zimy, chociaż wtedy zdarzało mi się nim smarować dodatkowo po przyjściu do domu. To naprawdę fajny produkt w przystępnej cenie, na pewno będę do niego wracać.
Można go zamówić bezpośrednio na stronie producenta, którym jest polska, rodzinna firma, co jest dla mnie dodatkowym plusem. Bardzo kibicuję takim firmom, zwłaszcza, że bardzo często mają naprawdę dobre produkty w swojej ofercie. 97% składników jest pochodzenia naturalnego. Tu znajdziecie więcej informacji: BIOETIQ


bioIQ, BB Cream
Idea kremu BB od poczatku bardzo mi się spodobała, jak tylko pojawiły się na rynku. Pamiętam, że postanowiłam zainwestować i kupiłam sobie mój pierwszy BB uznanej marki, ale niestety okazał się totalną klapą - twarz świeciła mi się niemiłosiernie, był jakiś tłusty, pojawiły się wypryski... Potem kilka razy korzystałam z próbek innych marek i niestety było tak samo. Myślałam, że to poprostu kosmetyk nie dla mnie.
Ponieważ z wiekiem coraz bardziej nie znoszę uczucia zatynkowania, jakie pojawia się u mnie po aplikacji podkładu, postanowiłam spróbować z bioIQ. Czytałam gdzieś wcześniej wywiad z właścicielką (to także polska firma), spodobało mi się co mówiła i nazwę marki sobie zapisałam.
Ale do rzeczy - ten krem BB okazał się naprawdę fajny. Ma jasny, delikatny odcień, dla mnie idealny. Twarz się po nim nie świeci ani nie klei, a pozytywny efekt jest zauważalny na tyle, że w moim przypadku na codzień spokojnie mogę zrezygnować z podkładu. Jeśli na zewnątrz nie jest bardzo zimno, a mi się akurat wyjątkowo spieszy, nakładam go bezpośrednio na skórę i też sobie nieźle radzi. Do tego ma sporą pojemność i ładnie pachnie.
Jest to pierwszy kosmetyk tej firmy jakiego używałam, ale myślę, że nie ostatni. Nie wiem czy można je gdzieś dostać stacjonarnie, ja zamawiałam ze strony marki: bioIQ.

Alterra, Intensywne serum do twarzy z bio-granatem
Kupiłam podczas dwóch tygodni tegorocznej, mroźnej zimy ;) Serum było akurat w promocji (kosztowało niecałe 7 PLN), a ja pomimo, że nie lubię smarować niczym twarzy na noc, ze względu na mega podrażnioną skórę postanowiłam się wyłamać i podziałać czymś mocniejszym.
Kosmetyk okazał się bardzo sympatyczny i na noc jest naprawdę super - po przebudzeniu nie mam natychmiastowej ochoty biec do łazienki i umyć twarz - zero tłustego filmu, fajna lekka formuła.

2 komentarze:

  1. Ciekawe zestawienie kremów. Widzę 2 nowe dla mnie marki. Chętnie spróbowałabym ten z BIOETIQ. Markę Alterra lubię, choć nie zawsze mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do BIOETIQ z pewnością będę wracać, ten krem jest świetny i ma bdb cenę. Z Alterrą mam podobnie, natomiast to serum jest dla mnie wyjątkowo dobre :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie śladu. Zapraszam ponownie :)