środa, 9 marca 2016

Książka na marzec



Z tęsknoty za zielenią i słońcem, na marzec wybrałam książkę "Uważność i spokój żabki" Eline Snel.
Przeczytałam ją w jedno popołudnie i wieczór. Cieżko się oderwać od lektury, bo ta książka jest napisana w niezwykle lekki i ciepły sposób o tym co bardzo ważne, a niełatwe do osiągnięcia - wewnętrznym spokoju i równowadze na  codzień.

Jest skierowana do dzieci (i ich rodziców), ale moim zdaniem jest tak naprawdę dla każdego. Jakiś czas temu próbowałam czytać książki nt. mindfulness. Założenia bardzo mi się podobają, niestety kiedy przychodziło do ćwiczeń... dla mnie okazywały się nie do przebrnięcia. Sama nie wiem czemu.

Ta książka jest zupełnie inna, znalazłam tu samą esencję tego podejścia. Sposób na osiągnięcie wewnętrznego wyciszenia jest przedstawiony w sposób bardzo klarowny, jest mnóstwo konkretnych przykładów, a dołączone CD z ćwiczeniami jest genialne.

'W brzuchu nie ma żadnych myśli. Tam jest oddech, który jak delikatne fale wprowadza brzuch w kojący ruch (...) Ten prosty sposób pozwala wyjść z głowy i skupić się na brzuchu. Tam myśli nie mają już żadnej władzy. Jest tam cicho i spokojnie'.

Ten fragment brzmi jak cudowna bajka na dobranoc i taka właśnie jest cała książka. Mamy teraz jakiś taki cięższy czas, codziennie małe bunty i duże żale, uporanie się z tymi wszystkimi emocjami we właściwy sposób nie jest łatwe. A ta książka pokazuje jak to zrobić, jak pomóc dziecku i sobie.

'Trudne uczucia naprawdę nie istnieją. Trudno może być tylko z próbą poradzenia sobie z uczuciami i ze wszystkimi myślami czy zachowaniami, które z nich wynikają. Zwłaszzcza gdy te uczucia są duże i ciężkie. Uczucie opowiada Ci o tym, jak coś przeżywasz, a niekoniecznie o tym, co się dzieje'.

Myślę, że ta książka będzie cudowną pomocą dla moich dzieci gdy już na dobre wejdą w wiek szkolny.
Póki co, pomogła trochę i mnie ;)

Codziennie wieczorem, robimy całą rodziną jedno z ćwiczeń żabki z płyty CD, nagrane cudownym, kojącym głosem.

TU książkę można zamówić i więcej o niej poczytać. Polecam bardzo, bardzo!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie śladu. Zapraszam ponownie :)