poniedziałek, 23 stycznia 2017

Marka Godna Polecenia. Herbaty EZA.


Na początek postanowiłam napisać Wam o marce herbat, które kupuję i uwielbiam niezmiennie od ponad 2 lat. 


Tytułem wstępu - przywiązuję dużą wagę do jakości tego co jemy i pijemy, zależy mi na kształtowaniu w moich dzieciach dobrych nawyków i nauczeniu ich podejmowania właściwych decyzji zakupowych. Wierzę, że dzięki naszym wyborom możemy wpływać na rynek - każdy nasz zakup to głos za lub przeciw danemu produktowi, temu jak i gdzie powstaje.
Czemu wspominam o tym akurat teraz i tutaj?

Firma EZA Sprawiedliwy Handel GmbH powstała w 1975 roku. W przeważającym stopniu współpracuje ona z małymi organizacjami producentów rolnych i zrzeszeniami wytwórców rękodzieła oraz podobnymi organizacjami producenckimi. 

Kawa, czekolada, herbata, kakao, orzechy, oleje jadalne, soki owocowe i lemoniady, cukier, miód, ryż, quinua, jak i odzież z bio-bawełny noszą logo FAIRTRADE potwierdzający przynależność produktu do oferty w ramach Sprawiedliwego Handlu. 77 % wszystkich produktów żywnościowych z oferty EZA pochodzi z biologicznie kontrolowanych upraw. 

Sprawiedliwy Handel gwarantuje:
- cywilizowane warunki pracy i sprawiedliwą zapłatę, 
- wspomaga ekologiczne warunki produkcji, 
- ułatwia dostęp do rynku małym organizacjom producentów rolnych i drobnym wytwórcom rękodzieła, 
- gwarantuje przejrzystość warunków produkcji i współpracy handlowej. *

Chciałabym żyć w świecie, gdzie jest to standard, a jeśli nie ja to chociaż moje dzieci. Dlatego jest to dla mnie ważne i staram się, aby jak najwięcej tego typu produktów było podstawą naszej codziennej diety.


Zaczeło się od tego, że w pewien zimy, wczesnowiosenny poranek znajoma poczęstowała mnie herbatką z miodokrzewu... Uwielbiam ją do dziś, ma wspaniały miodowy aromat i fajnie, delikatnie rozgrzewa.
Okazało się, ze bez problemu te herbatki kupić przez internet oraz stacjonarnie w Warszawie.

Jestem im wierna do dziś, chociaż to nie jedyne FAIRTRADEowe herbatki, które próbowałam (wiem, że jestem w  mniejszości, ale kawę piję okazjonalnie, natomiast bez dobrej herbaty nie wyobrażam sobie dnia), było tego trochę, ale żadne nie zasmakowały mi tak jak te.



Na zdjęciu znajduja się nasze ulubione - w zimowe wieczory uwielbiam zwłaszcza Masala Chai, korzystałam z wielu mieszanek, nawet robiłam własne, ale nigdy nie piłam lepszej niż EZA.

Tak więc - bardzo polecam! I koniecznie podzielcie się wrażeniami :)

>> TU możecie kupić produkty marki EZA.
>> Więcej o sprawiedliwym handlu TU

>> Cykl Godne Polecenia

* źródło: Biosprawiedliwi.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie śladu. Zapraszam ponownie :)